Followers

KAU dan AKU





Kau...
kau dan aku sama je.. manusia.. kan? kenapa nak banding sangat? kenapa nak over sangat? kau sama je macam aku..lubang hidung kau macam aku.. ade dua.. mata kau ade dua... ke mate kau ade doploh? aneh~ tapi aku tak paham kau.. apa yang kau nak bangga sangat? kenapa mesti selitkan jurang tu antara kau dan aku? esok kalau tuhan nak.. dia buat.. segala apa yang kau ada secara hakikinya akan ditarik..takyahla nak gebang sangat tayang sana sini.. tunjuk sana sini. jenama baju kau  padini,converse dan apa? aku pun tak tahu..banyak sangat doe kau sebut.. ingatan aku tak cukup tajam nak hafal suma..kawan aku tu..aku rasa seploh kali ganda kaya dari kau.. baju mahal buat lap air tumpah je~ ==' ...baju yang dia pakai dekat rumah.. baju beli pasar malam...
*kenapa pelik beno budak tu
tak paham dengan dy~ tapi aku bangga ada kawan macam tu!
tak payah nak tunjuk sangat.. kau cakap lebih,tapi habuk saja~ konon boleh bila buat..alasan tu kalau boleh kalah gunung ABC dan gunung kinabalu ~ (ape aku merepek ni syetonnnnn)


kau...
aku nak pesan.. kau bangga lah..kau tunjuk lah.. esok bukan mnde tu kau boleh bawak sampai akhirat sana~ kan? kan? sindirik mau ingat... tak payah lah nak show off kau hebat itu..kau hebat ini.. excuse and me.. semua orang ada kelebihan dan kekurangan masin-masing.. tinggal sendiri nak guna macam mana atau sendiri nak ke taknak? sekarang ni siapa yang gila kuasa bhai? aku nak buat macam mana nanti..itu aku punya hal.. aku yang fikirkan..jadi tak jadi belakang cerita..yang penting aku usaha nak buat macam mana.. kau jangan bising banyak..aku tau tugas aku.. dan aku takkan merungut.. sekurang-kurangnya mulut puaka aku..tak adalah aku nak wat cam kau.. yela tau lah kau boleh buat,tapi tak perlulah nak paksa orang lain buat macam kau.. seperti aku katakan ada kelebihan dan kekurangan diorang.. kalau diorang tak kuat fizikal..takpe,aku bolehusahakan cara lain,kau jangan nak masuk campur tunjuk gila kuasa.. itu aku punya hal..
aku fikir korang aku buat .. tapi korang ade fikir ke? betapa susahnya nak suruh korang ikut cakap aku? ade tak? banyak kali aku cakap aku penat... aku penat sangat.. tapi kenapa tak paham-paham jugak? ke nak aku buat betul2 tinggalkan semua? 


kau...
sampai bila akan macam ni? kau tahu tak apa yang jadi dekat sekeliling ? kau tahu tak betapa orang marah dengan sikap kau? kau tahu tak betapa aku penat melayan dan berada di tengah2? tahu tak betapa penat semua tu?




aaaaaaakkkkkuuuuuuuuuu!!
aku tak harap semua ni. sebab aku letih.. ada masanya kita perlu berfikiran matang dan ada masanya kita boleh jadi budak-budak.. carilah masa yang sesuai.. dan fikiran tu bukak lah seluas mungkin...terima apa orang cakap..
ingat mnde simple ni.. trust me,life korang memang easy~
1. fikir
2. dengar
3. lihat
4. fikir
5. cakap


berapa kali fikir aku bagi? 2 kan? 1st..korang fikir.. patut atau tak.. patut atau tak.. dan kemudian korang dengar.. tp korang fikir patut atau tak korang dengar mnde tu? patut atau tak? logik ke tak? dan kemudian korang lihat.. benarkah seperti yang dikatakan.. dan kemudian korang fikir lagi... fikir menggunakan logik dan akal korang,bukan ikut hati.. mati.. bak kata NYOT MUHIDZIR ... ikut hati mati... buka nyot je kata..ramai orang kata..mak aku pun kata.. last baru cakap.. apa yang korang nak cakap.. seteng2 orang suke dengar cakap..dengar cakap.. tengok tak..pikir tak.. tu sebab tak gune jadik manusia.. pi jadi burung kakak tua tu.. tau dengar orang pastu cakap tak henti2.. macam bagus.. tak gune kau burung kakak tua


ini burung kakak tua~
nyanyi sama2 :
burung kakak tua..hinggap di jendela
burung hilang sayapnya
tinggal saja bulunya~

0 komen romen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...