Followers

HIDUP INI BUKAN SEPULUH SEN

malam berganti siang.siang berganti malam~

bumi terus berputar di paksinya
masa tidak menunggu kita
sejarah itu kisah semalam
esok jadikan suatu misteri~
tetapi jangan biarkan hidup anda diselebungi misteri~

ianya susah jika dalam kehidupan ini kita bermasalah..terutamanya diri sendiri.. masalah sendiri tak setel,sibuk nak kecoh hal orang.. masalh sendiri tak selesai sibuk nak ambik tahu hal orang. nak setelkan hal orang. kata mereka "ITULAH NAMANYA KAWAN!" masa susah kita kongsi sama-sama tak kira dari segala bentuk mahupun aspeknya.. apahal post aku dah macam karangan bm mengikut format? 
*inilah yang berlaku apabila aku terlalu asyik study bm dan mengikut lenggok bahasa BM

bukan niat aku tak nak percaya kawan..tapi pada aku kawan itu sudah tak ada makna yang khusus since tis girl

nur hafiza 'missing' somewhere.. aku dah tak kenal siapa budak ni lagi.. siapa jiji ni~ aku tak pernah berubah..sikit pun tak.. tapi aku tak tahu apalah masalah kau.. dulu da janji dengan aku tak nak jadi macam dulu..tapi janji tinggal janji.. manusia memang suka berjanji..dia buat jugak perangai lama.Tuhan saja yang tahu betapa aku sayangkan budak ni. tapi aku tak tahu kenapa.. kau tak hargai kot aku ni sayang dekat kau kan? setiap kali aku cakap,sekarang kau dah tak ambik kesah langsung and kau dah start fight balik .. di sini aku tegaskan aku tak berubah,tapi kau.. that jiji now died and gone? you wish that? then you blame everything around you.. antara kita dah banyak rahsia.. kau tetap salahkan aku kata aku tak banyak cerita kat kau.. sebenarnya kau tu bermasalah,setiap kali aku nak cerita kau ade hal tu..ade hal ni..nak jaga abang2 kau..tolong abang2 kau.. haa..pergilah,sekarang sape yang tak jaga hati sape? bukan aku marah kau dengan dyowg semua,tapi kadang kau lupa aku..hati aku kau tak nak jaga,hati orang lain kau nak jaga,hati kau aku kena jaga.. aku paham,kita memang tak sekelas tapi tak bermakna kita jauh kan? satu sekolah pulak tu.. yea..kau pengawas,kau busy kan? tp,sikit masa untuk aku pun tak ada.. kalau training.. kau buat hal kau..emo..touchng konon aku dengan una..una hebat..una itu una ni.. act,that is nothing..alasan kau nak larikan diri dan taknak buktikan diri sendiri.. tak ada maknanya una tu kalau kau tak buat perangai macam ni.. maaf,aku terpaksa post dekat sini sebab aku dah tak tahu ,kat mana lagi ruang untuk aku berkomunikasi dengan kau since kau lari dari aku.. maaf,aku kene jadi budak-budak post dekat sini sebab kau treat aku ni macam budak-budak.. aku nak jiji aku yang dulu,dan aku rindu dy.. serious,aku gembira bila aku tengok kau hepy je kan lepak ngn abu,din,zack,da-us,nadia semua tu.. tapi dengan aku kau tak pernah hepi macam tu.. aku cakap sebab aku perasan lah. dah nak dekat 4 tahun dengan kau.. pertama kalinya aku tengok kau hepi giler bile lepak ngn dowg berbanding dengan aku.. siapa aku then? aku mungkin tak besame kau tiap saat sebab aku bukan jaga satu hati.. aku jaga banyak hati.. aku harap kau faham dan sentiasa ngn aku.. lepak ngn aku..susah senang.. tapi,tak setiap masa kau ada ngn aku..dan setiap masa kau boleh faham aku sebab kau kene jaga abang2 kau.. aku tak marah pun..serious cakap.. sebgai seorang kawan aku dah tak marah dekat kau lagi.. aku dah penat cari yang terbaik untuk kau.. kau takkan dengar pun..takkan pandang pun.. go on with everything yang buat kau rasa betul.. aku dah tak layak nak cakap apa2 lagi..

jadi berhenti tanyakan aku perihal kawan kerana aku sudah tak punya kawan. aku rela hidup dalam dunia aku sendiri dan berkawan dengan buku kalau perlu jika kawan itu hanya tahu sakitkan aku.. dulu,aku ada sorang kawan..sebelum dia meninggal..dia pesan dekat aku,seboleh mungkin besar mana pun masalahnya,janganlah aku bergaduh dengan kawan.. mulut aku macam cipan..seumur hidup aku..dia sorang je kawan aku betul2 kawan..dia paham aku.. tapi dia dah tak ada.. tinggalkan aku..dan dunia ni.. *al-Fatihah
kini,aku dah dewasa,aku tahu apa itu kawan..tak semestinya kita kan sentiasa bersama kaawan,mandi berak tidur kentut takkan share dengan kawan sebab kawan itu cuma kawan.. mereka tak boleh bersama kita sentiasa.. mereka ada tanggungjawab yang perlu dilaksanakan.. jadi aku tak mahu paksa kawan..biarlah kawan buat pilihan.

bila aku ada kawan,aku harap aku tak akan pernah ade perang dengan kawan. aku akan hargai kawan sebaik mungkin,jadi aku cari dan tunggu sehingga hadirnya kawan.atau mungkin kawan aku ini kembali.
aku tak marah pun dengan abang2 kau.tapi aku bangga sebab dorang dah jaga kau untuk aku..thanks untuk korang semua :)

hidup ini kita kene hargai kerana nilai kehidupan ini tidak terletak pada harga sepuluh sen. 
Mereka lupa tentang sepuluh sen.. nampak je sposen atas lantai,jalan straight no belok2 sebab dorang yakin akan jumpa sepuluh ringgit dekat depan sana lagi..In facts,bila dah habis depan sehingga penghujung jalan,mereka cuma nampak kekecewaan sebab nilai seploh ringgit tak ada seperti yang dijangkakan.
Mereka yang tak hargai hidup ini adalah mereka yang menghiraukan sepuluh sen di laluan mereka. Jangan salahkan takdir kehidupan seandainya anda tidak pandai menghargai sepuluh sen.
*apa yang aku cakap ni syetoonnnn...
mak aku selalu pesan
"walau sepuluh sen,setiap kali kau kutip nilai tu..kau mampu mengumpul sepuluh ringgit"
tak pecaya aku cakap? korang pi la seluk dekat mana2 bahgian rumah korang.kompom jumpe sposen. kumpul2 dalam masa 4-6 jam dah boleh beli topap maxis 10 ringgit dekat kedai apek hemsom tu.aku cakap sebab aku dah buat.time tu memang daif sangat aku ni nak beli topap pun tak ada duit..maka ku usung sepuluh sen yang bernilai sepuluh ringgit jumlahnye kekedai dan ku letak di atas kaunter.muka aku memang tahap tembok cina..pedulik hape.aku tak susahkan orang.jangan kau persoalkan.Apek hemsom dan cute tu senyum je dekat aku sebab dah bese tengok muke aku..HAHA
p/s : bukan apek faqih..harap maklum

tapi..apek tu tetap tak mampu menandingi kecutetan ipin aku..ngeti kamu? HAHA.. aku dah tak boleh sabar. aku nak sangat jumpa ipin. Ya ALLAH..kau bantulah hambamu ini dengan apa cara sekalipun~

aku akan hargai setiap saat dan minit aku di SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SERI MAHKOTA ini.. pahit atau manis.itu semua akan jadi kenangan indah bila aku terasa n kbuat reunion nanti!
*angan2 tinggi untuk reunion
last year,final year at tis sch,after tis bye2~
HAHA

Menanti seseorang tu memang sakit kan? nak2 ,tunggu dia rekrut polis ke.PLKN ke ape ke kan~ apatah lagi hbungan antara 2 orang tu ..tak diiktiraf~ sekembalinya si dia,mengecewakan si gadis.. 3 bulan aku tunggu tak berjawab.. sebenarnya..bkn 3 bulan..bertahun.. tp,balasan yang aku dapat adalah sakit hati..tapi aku tetap sayangkan dia. even sekarng dia dengan perempuan yang baik alim dan berlitup~ --'
sikitlaa.. aku tetap sayangkan dia. dulu dia sayang aku.. aku harap macam2 dekat dia..banyak mnde jadi antara ktorang,tapi aku buat tak tahu pun sbb aku sayng dia.. sekarang pun,even dy dah ada yang punya dia still buat akuberharap dekat dia..sakit tau hati ni..orang tu tak jauh..hari2 aku tengok dia.. hadap dia..hati aku sakit ..tapi aku gagahkan diri sebb aku sentiasa fikirkan diri aku..aku dah tak mahu fikir hal lain. biarpun tak ada jodoh antara kami,aku tetap sayangkan dia.
walaupun dia tak jujur dekat aku ,aku tetap sayang dekat dia..aku tak tahu dia couple tu bile,aku tetap sayangkan dia.sebab ianya satu perasaan yang aku sendiri tak mampu nak halang,aku  biarkan walau sakit. sebab aku fikir..hidup aku masih panjg dan ianya bukan nilai sepuluh sen atau sepuluh ringgit topap maxis aku tu. bukan tentang ipin cute yang dah curi hati aku tu..bukan sbb rambut pacak2 ipin yg macam watak super saiyaa dalam cite dragon ballz tu..tp ,ianya tentang satu kehidupan hak milik setiap insan..bermula dengan sebuah kain putih yang beli dekat kedai kain 3 mter singgit tu (yeke?) ..kita corakkan dengan macam2..
tahniah kepada kain yang masih suci bersih,sila ambil tiket untuk jadi calon syurga Insya-ALLAH ~ amin~
dan kepada
kain putih yang tak dapt dicuci lagi tu..sila2lah terjun bangunan dengan segera sebelum azab kat api neraka lebihteruk dari pa yang dijangka~ HOHO. 
semoga aku mampu merubah diri aku ini kepada sesuatu yang positf~

0 komen romen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...