Followers

AKU TAK SUKA MARAH

eh.. aku bukan pemarah tapi aku emo.. bak kata AZRUL ..
niat aku bukan nak marah,tapi aku tak suka marah..janganlah marah aku kata sesuatu yang marah..marahlah aku balik kalau aku marah korang hari2.. kesian student 5 KEJORA ..hari-hari jadi mangsa kemarahan aku.. dengan ini aku dengan rendah hatinya.. dengan penuh ikhlasnya dengan penuh perasaan kasih dan sayang yea tuan-2 dan puan-2 .. aku mintak maaf dari hujung rambut aku yang cantik hingga hujung kaki aku yang menawan

kepadamu ku berterus terang
bahwa aku memang sangat salah
kerna kamu sering jadi 
mangsa kemarahan 
ooo
hanya aku memang mintak maaf
kerna aku memang suka marah


credit to radja - terus terang

aku seorang yang panas baran TAPI aku tak suka marah-marah.. sebab kajian mengatakan,mereka yang sering marah dan masam mempunyai peratusan yang tinggi untuk cepat tua. Kau ingat aku nak sangat ke TUA? choii.. siapa nak tua.. kalau kau tanya makcik yang kerja mengutip sampah budak2 SMK SERI MAHKOTA tu,confem semua akan cakap nak jadi cantik secantik aku.. sering tersenyum gembira (perasan)
aku tak suka nak marah walaupun aku seorang yang panas baran..
  • bila marah kan jadi tua? jadi tua bukan satu perkara yang menyeronokkan kerana orang akan kata "tuanya muka kau" ataupun "eh,umur muda tapi muka tua" (TAK SERONOK)
  • dibenci orang korang tau tak,bila aku start marah2 diorang akan start marah aku balik (dahlah cakap belakang) then,rasa benci mula bertambah sedikit demi sedikit. (AKU TAKNAK HILANG KAWAN)
  • marah akan jadi tangisan aku selalu marah adik-adik aku sampai ada yang menangis.. kalau diorang tak nangis.. aku nangis,sebab jiwa aku sangatlah lembut (pueellkkk!!) (ni kalau kakak aku baca,kojol pompuan tu)
  • marah tak selesaikan apa2 sememangnya saya setuju!! (tibe2) selama ni aku marah2 pun takde apa yang setel..dahlah mnimbulkan rasa marah ke orang.. pastu,orang cop aku panas baran
kesimpulannya.. aku benci pada kemarahan dan benci marah dan benci pada orang yang marah..maknanya aku benci diri aku sendiri..tapi aku tak benci diri aku sendiri sebab aku sayang diri aku sendiri :)


aku tak suka marah sebenarnya. diri aku sndiri kadang2 tak stabil ..emosi aku kan tak berapa nak kuat.. tolongla faham aku tak suka marah..
semalam aku marah budak2 kelas aku pasal nak bergambar.. aku tak marha diorang.. langsung tak..ckit pun tak.. aku marha diri aku sebab marah dekat diorang.. terus sesi penggambaran tu takde mud sebab aku membebel2.. epul try tenangkan aku..tapi,aku yang lost control.. apalah masalah aku.. susahnya jadi diri aku.. tak pasal2 diorang kene marah.. mungkin diorang tak terase tapi aku rasa bersalah sebab marah dekat diorang.. balik dari bandar semalam .. aku duduk sorang kat dalam bilik sementara tunggu time nak pergi frenly.. then,aku bukak fb.. rasa hepi ckit sebab notification aku ada nama nazrul ^^ (gilo) 
masa tu aku rasa macam tenang sebab lelaki itu tiada di rumah..dan masa tu aku baru rasa betul2 tenang..tak perlu hadap dia,jawab pertanyaan dia dan segalanya.. jadi aku tenang.. semoga aku terus tenang :)
mulai harini aku nak jadi seorang yang sabar dan betul2 sabar.. aku taknak marah2 dah.. langsung taknak marah.. aku nak kuatkan mental aku dan emosi aku.. 


insya-ALLAH aku takkan jadi seorang yang panas baran lagi.. AKU JANJI :) 
kalini kata itu dikota
kbaii..

0 komen romen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...