Followers

ENGLISH IS FUN :D

Assalamualaikum :)


kawan-kawan . sila click gambar itu untuk tumbesaran ..
First sekali , saya nak cakap orang melayu memang mudah lupa , melayu biasa riak . Macam mamat khalid cakap.. :D ..
Aku tak hebat mana subjek english , tapi pada aku cukup aku tahu apa itu english dan tahu macam mana nak cakap english . Tak ada masalah pun , tapi seumur hidup aku,aku tak pernah jumpa orang yang macam ini.. Betul cakap , cikgu Nurlida yang pandai english tu pun tak pernah aku tengok dia ada sifat meninggi diri seperti ini . Aku tak terasa langsung apa yang dia komen tu sebab memang betul and aku tak nafikan . Siapalah aku ,orang kampung je , bukan orang bandar macam dia nak cakap orang putih berhabuk~ 
Tapi itu jugaklah sikap manusia . Lupa ,kita semua sama di mata Allah , kau pandai english ke ,hebat speaking ke apa ke.. Tak ada nye Allah mengatakan orang pandai English itu dijamin masuk syurga. -.- 
Kalau macam tu , aku rasa bersepah sepah orang nak belajar bahasa inggeris . 
Apapun Mr. Bryann , terima kasih kerana menegur , wlaaupun anda banyak salah eja dalam perkataan bahasa inggeris ,saya malas nak tegur sebab nanti malu pulak awak ,speaking menggila,salah eja rupanya.. sedih-sedih ..Saya pun simpati dengan awak , tak apa rumah saya ada 3 kamus english . nak pinjam ? satu kamus english melayu dua lagi english-english .. Boleh awak perbetulkan ejaan english tu supaya saya takkan tergelak lagi.. HAHA.. *kan dah tegelak*
kalau saya bagi ayat awak "GOTA" tu dekat cikgu saya mau awak kene bahan parok-2 dengan dia sebab saya faham ,orang terlalu teruja dengan bahasa inggeris ni ,semua perkataan nak ringkaskan ikut lirik-lirik lagu ataupun terikut dengan orang barat yang menggantikan GOT TO DO dengan GOTTA DO .. Tapi,kalau awak guna gotta saya akan paham,tp ini GOTA .. ape tu ? DOTA ? MOTA ? COTA ?
Cakap ,nak leave group tu ,pahceroh tak leave-leave pun ? ke sayang nak tinggalkan group tu ,yela.. sebab dekat group tu ada banyak budak perempuan cantik-cantik hot sentap dekat situ.. Termasuklah saya .. :D
eh,bukan perasan tapi memang kenyataan. Sebab sememangnya semua ciptaan Allah tu cantik-cantik belaka..handsome-handsome semua.. Tak ada cacat celanya~
Tapi, cantik rupa ,hudoh bahasa .. tak cantiklah imannya.. :D ..
jangan terlalu bangga dengan kelebihan anda speaking english . Orang menyampah ~
Apatah lagi melihat keterujaan anda speaking sampai salah eja..
Itu lagi tak tahan tuu.. Takpe..takpe.. everybody made a mistake . So do I :) .. Saya pun tak perasan saya gunakan the tu sebab saya bercakap sambil menaip .. Maklumlah , teruja jugak :D 
Sekian ..
terima kasih.. kbai XD


p/s: group yang aku maksudkan adalah group "GENG BERTUDUNG" tapi , aku rasa elok geng bertudung tu tukar kepada geng KAWAN-KAWAN .. sebab tak semuanya pakai tudung :) .. Lelaki pun ada dalam tu , itu yang semacam~

1 komen romen:

Ibtisam Najmi said...

he only see the weaknesses of others...not his...he said your English is bad? I think his English is surely bad too...
I'm rooting for you..!! good luck,,,!may your English gets better every day,,,perhaps...insya-Allah~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...