Followers

saya bangsa melayu. saya islam bukan sekadar dalam IC tapi jugak realiti

Assalamualaikum :)

hari ini nak story pasal orang melayu,bukan melayu asli bukan melayu cina bukan melayu apa,tapi melayu ISLAM :) .. adakah anda yang membaca entry ini orang ISLAM? jika ya sila like blog saya ini..sekian terima kasih :D.. HAHA.. baiklah kita stoly moly. Cerita pasal Islam. Kalau tanya pada orang islam, "apa islam pada kamu dan kehidupan kamu?" 
sudah semestinya dengan muka penuh hipokrit dan tersipu macam muka baik tapi pakai baju tak cukup kain macam mana? ha..lu pikirla sendiri... ishh.. wa kecewa betul dengan nabil sekarang,kenapa dia semakin tak lawak? lawak dia ada masa menyakitkan hati dan urhh.. come on nabil,bangkit.. where are you before? don't make yourself drown in the gossip.. gossip is gossip,whether it is true or not,you shouldn't make it as an excuse .. huh! tired with you now (macam aku pulak makwe dia)

jadi,berbalik pada tajuk. orang islam akan kata,islam adalah satu agama yang murni dan sebaik-baik agama,islam tidak memaksa.. dan macam-macam lagilah katanya yang menampakkan dia tak tahu nak terangkan apa itu ISLAM. sebenarnya mudah je,tak susah pun. ISLAM itu AGAMA ALLAH. Agama Allah yang diwahyukan kepada rasul untuk disampaikan kepada umatnya agar dianuti supaya dapat masuk syurga.
nak lebih senang
ISLAM - AGAMA ALLAH - MEMELUK ISLAM - SYURGA
kan sonanng?? tapi apa yang membuatkan susah sangat nak dapat syurga ni? haa... ni nak cerita nak habaq kate ko..tak payah susah payah nak terang panjang berjela 3 4 kertas ke nota ke nak bagitahu dekat membe bukan ISLAM ni tentang ISLAM.. Islam tu mudah je,sesimple agama,masyarakat dan orang Islam sendiri yang selalu buat benda tu susah. Tengoklah dari sikap dan perbuatan orang Islam sendiri.
Apa yang ALLAH minta cuma mengikut jalan yang diredhaiNYA dan tinggalkan jalan yang dimurkaiNYA,tpai orang Islam suka ambik jalan yang dimurkai sebab senang. Jalan yang diredhai tu semua nampak susah pasal apa? pasal setan dah sumbat mata tu dengan apa pun tak tahu,air kencing dia kot.. nauzubillah~
syaitan tu dilaknat Allah kawan-kawan. jangan ikut jalan dia.. saya dulu hampir terjerumus,Alhamdulillah Allah masih sayangkan saya...
Saya insan biasa tak baik mana,kadang-kadang tu terpengaruh jugak dengan godaan syaitan ni~ tapi seboleh mungkin aku memakai perisai yang ketat diperbuat daripada bahan-bahan anti jin dan syaitan~ Insya-ALLAH berkesan,nak tahu apa? korang pun boleh ada.. bacalah Al-Quran :)

kawan-kawan,sekali lagi dinasihatkan,well mungkin parents korang ada cakap benda ni,dah pesan banyak kali,nak buat perangai jangan ikut macam setan.. ha macam tulah mak aku selalu cakap dekat aku,sebab dulu-dulu masa aku form 2 dulu,aku memang macam keturunan..keturunan tiri belah spupu angkat setan.. bukan keturunan sepenuhnya ,adalah diciplak dan dicampur aduk ,sampai duit mak aku curi.. jahat tak jahat aku masa tu..sedih tak sedih mak aku kalau dia tau? memang sedih,jadi dengan ini aku mengisytiharkan aku dah berubah,aku tak buat lagi perkara tak guna macam tu.. kalau ikut hukum hudud aku dah kena potong tangan.. T-T .. taknak.. nanti,macam mana aku nak dukung baby-baby comel? hummm.. Ya ALLAH..aku taubat.. Alhamdulillah

 sometimes,yela masa budak-budak umur meningkat sikit ,setahun dua rasa macam 
"ooh..i feel like i want to rule this world,to have my own world"

abah kau! duduk bawak ketiak mak ayah,spenda coli belanja skolah,makan tidur kau semua ditanggung beres,ada hati` piiiraahh mabuk.. dunia apa kau ada? tiada apa

TAPI. kadang-kadang tu macam sedih lah jugakk sebab ada sesetengah ibu bapa yang tak pernah ambik thau langsung soal agama dan lupa nak terapkan nilai keagamaan dalam hidup anak-anak mereka. Kadang-kadang mereka lupa
seorang anak yang baru dilahirkan diibaratkan dengan kain putih
ibu bapa harus mencoraknya
jika hitam coraknya,maka hitamlah hasilnya jika tiada apa,mungkin akan diconteng dengan sesuatu yang lain. Last-last,sendiri menyesal. Tak mengandung,beranak,mat rempit.. blablabla~ aku naik hairan tak bosan ke? tak rasa pelik ke? hari-hari keluar berita,keluar surat khabar? nak jadi apa agaknya? macam binatang ke? nak buat 'benda' tu pun orang ramai boleh tengok.. 
BANG,kalo dah tak tahan sangat tu,kahwin jela bang..lagi elok abg ng akak bina masjid..halal pulak anak korang nanti.. tak adalah masyarakat nak pandang hina korang nanti.. tak sedih ke? tak malu ke?
nak ke orang islam dekat dunia ni..anak-anak islam dekat dunia ni hampir separuh adalah anak haram? nak ke? tak rasa sedih ke? 
mintak jauh.. amin~

macam ini ke orang ISLAM?
di mana ISLAM anda? 
apakah sekadar di dalam IC?


bodoh!
itu sahaja perkataan yang sesuai..tak ada yang lain. guna bahasa lembut,mereka tak peduli ,bahasa kasar ? mungkin juga tidak peduli.. jadi pedulikan apa yang kalian akan kata tentang entry ini..
(kata aku)


terkejut bukan? kisah adinda evans yang sdang hot ketika ini.. sudahlah masyarakat ISLAM.. Most of people who judge her was Malay and Islam.. those Chinese,Indians? they never care.. they do care but they have no time to talk about that girl.. 
how about u people.. 
judging her like that,scold her,say a bad words to her.. 
to me you ,you  and you got no different with her. just same. she say you,you say her.
you all should help her,care about her.. she is fourteen , immature one.. but i think u also immature like her

no different bukan? dia tidak matang kerana menceritakan kisah dia seperti itu di dalam blog sehingga timbul spekulasi yang bukan-bukan walaupun ada sesetengahnya benar. Jadi anda juga tidak matang kerana memaki dia itu ini,guna bahasa seperti
"pundek kau!"
"pantek!"
dan terbaru . daripada lelaki-lelaki sangap
"adinda evans nak rasa batang?" 
?????????????!!
apa semua ini? malu ke? aku pun malu nak cerita tapi inilah masyarakat kita kan. kau nak kata apa? kecoh cerita pasal macam ni sikit,adalah menda-menda yang macam tak guna mintak penyepak je dia buat.. nak bagi batang kau,dapat apa? dosa adalah.. kenapa ? batang kau ada harga berjuta-juta dolar ke sampai kau nak hulur dekat budak tu? kenapa tak tolong dia? walaupun dia cakap macam-macam tapi semua ini tak akan terjadi kalau korang semua tak start. biarkan dia.urusan dia dengan ALLAH ,sepatutnya sebagai oranng Islam yang merdeka,belajarlah dari semua tu supaya orang terdekat di sekeliling korang tak akan buat macam tu. you must learn people :)

pegangan ISLAM yang sebenar adalah QHJ .. siapa tahu like blog aku.. sekarang! now! now! yeahh.. HAHA.. QHJ adalah Quran Hadis dan Jamaah.. adakah anda cukup berpegang dengan ketiga-tiga ini? kalau belum silakan untuk isi borang di H-E-L-L .. :D .. bergurau kawan-kawan.. gurau kasar nampaknya..
ye,aku suka gurau kasar-kasar sebab aku tak pandai gurau lembut-lembut.. gurau kasar aku adalah seperti orang lempang aku tiba-tiba dan kemudian tergelak sambil berkata  "GURAU jer..HAHAHAHAH" .. maka aku akan tergelak dengan hebat dan megahnya sambil menerajang peranakan kau dan berkata oppss...gurau jugak ! :D


aku bukan baik sangat. nama aku nurul aqilah berumur 17 tahun dan seorang yang suka bercakap dan suka mengomen dan suka berkata-kata apa yang aku suka.. OMG kesah ke? tak kan..aku pedulik apa? *semalam aku mimpi HELMI like blog aku :D*
aku sekadar memberi pendapat aku di sini? salah ke? jadi kalau kata ko salah aku bagi pendapat,aku lempang muka kau..

aku bangga aku dilahirkan dalam keluarga ISLAM yang aman. bukan macam dulu,masa zaman Nabi. berperang sana sini mempertahankan ISLAM.. tapi peperangan itu amatlah berbaloi kerana mereka mati syahid dan terus masuk syurga.Alhamdulillah.. Islam dah aman sekarang,tapi orang Islam sekarang yang jiwanya dan hatinya tak tenang tak aman. duk fikir macam mana nak cari harta dunia. macam mana nak rasuah orang undi dia. macam mana nak menangkan parti ini parti itu..parti b****
lalalalala~ kuceng~

saya orang Islam dan saya bangga. Islam saya bukan sekadar di dalam IC ataupun surat beranak ataupun kerana saya belajar Agama Islam dan ambik pekse untuk subjek ni dalam SPM maka saya orang Islam,anda nak pertikaikan? booo.. tak kesah ~
tidak~ saya Islam dari segala segi..
saya Islam kerana keluarga saya Islam
saya Islam kerana saya mengucap dua khalimah syahadah
saya Islam kerana saya dilahirkan dalam Islam
saya Islam kerana saya adalah keturunan Adam dan Hawa
saya Islam kerana Islam adalah segalanya bagi saya

saya Islam dan saya menjalankan tanggungjawab saya sebagai seorang Islam. Insya-ALLAH
AMIN~
insan yang cemerlang datang dari akal yang bersih hati yang mantap~
sekian . Wassalam.

0 komen romen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...