Followers

ACCIDENT = X C Dent

cerita bermula...

muka yakin aku bawak moto dengan penuh lemah lembut.. bawak pada kelajuan 30km/h
ketika membelok,tbe2 satu kereta besar kaler putih meluncur laju di kawasan (laluan)  aku ..
GEDEBANNGG!!!
aku bagai superman cube untuk melompat dari moto daripada terseret dengan moto aku dekat
kereta yang diparking di depan bengkel itu
malang tidak berbau.. lompatan tidak berhasil (mungkin aku berlu lebih latihan lompat tali skipping)
kaki aku tersepit pada kereta yang meluncur laju itu bersama dengan handle moto
PRAKKK!! (seluar dekat bahagian bawah kaki terkoyak)
*aku perlu menambah kesan2 khas dan effect bunyi agar cerita ini real untuk korang baca
dan aku berkata
"ya ALLAH! sakit..."
terus pegang buku lali aku yang sememangnya dah sakit kerana eksiden sebelum ini.
rasa macam patah.. terus aku nampak darah berkumpul di kaki~
T-T
terus rasa kebas kat kaki
~kurasaraksasa~
pemilik kereta itu keluar.. pekerja2 dekat bengkel tu tak tolong apa pun T-T
diorang tengok je.. tebal betul muka ni aku rasa... bukan tengok aku cedera ke apa..
tengok kereta yang diparking kat depan bengkel tu.. CALAR! =='
siyot.. aku malas nak bunyik..aku angkat moto tu.. tapi aku rasa cam tak larat.. tak tahu nak mintak tolong spa
aku sorang perempuan dekat situ
pemilik kereta itu orang UMP .. 2 orang.. datang dekat aku
MACAM POLIS!
soal siasat aku
"umur berapa?"
"duduk mana?"
"ayah keje mana"
dan last ayat dia..
"kaki okay tak tu..ada cedera tak? blablablabla"
aku cakap laa.. tak..tak ada apa2
aku dikatakan melayang je lalu.. saya tak perasan.. blablabla~
aku pun
erkk? aku ke?
dia lalu dekat laluan aku,dia yang belok tak tentu hala,dia yang bawak laju..menonong je..aku jugak yang kene? memang terbaik dari ladang kerbau!
tapi tak apa.. aku adalah penunggang berhemah.. kalo2 2 2 bertelingkah..takde ending kan?
so..aku cakap..
"saya mintak maaf..saya salah..saya salah"
kepala aku dah pening terhentak dekat pintu kereta.. malas nak panjang2 ..tak mengapa..
biarkan..aku budak bawah umur..
dia sudah tua,aku masih muda.. :P kira aku menghormati beliau
saya mintk maaf pakcik.. saya yang salah.. tak apalah
dia bagi aku RM50 buat beli ubat dan lain2.. aku tolak.. tak pandang muka dia langsung..
takot tersakit hati.. hihihihi
3 kali aku tolak.. dy paksa aku ambik gak... kalau dia kata dia tak bersalah kenapa cara dia ckp mcm dia yang bersalah? aduhai.. tak pa. aku ambik gak last2.. hahahah!!
pakcik yg sorang lagi tu suh aku amik.. okay aku amik..
aku start moto terus blah.. mintak maaf bagai..moto oh moto.. kau ni memang bernasib malang ngn aku kan..
hahahah
tak mengapa.. dugaan..dugaan..
time aku dah nak keluar balek pegi sekolah..
aku bertembung dengan daddy.. 
pehh..muka aku cuak siyol~
kalau aku lambat ckit je untuk blah dari situ..confem dy nmpk punya.. confem aku kne lagi ngn beliau..
hahahahah!!
takpa.. aku dah selamat..kih3..

berakhir~

pertama-tama aku ingin mengucapkan tahniah buat diri aku sendiri.. untuk kali ke 18 ratusnye maksud aku... untuk kali ke 8 nye aku eksiden.. pada umur 17 tahun 21 hari aku eksiden untuk kali ke-8 ..
apalah nasib~ nasib.. korang tahu tak? tahu? tahu tak? sakit~ memang sakit~ bongkak kaki den ni haa.. T-T .. rasa macam jalan terjentat..
macam mana nak main volleyball lagi lepas ni? silat lagi? aduhai...
zudin suh aku mandi limau tapi aku nak mandy durian ..korang ade cdgn lain? ahahahah!!! aku mandi facebook lah nanti.. hahaha...
pakcik o pakcik.. saya mintak maaf.. sy mmg jenis xcdnt punya orang..hahah.. apa bleh buat.. nasib badan.. doa byk2 jela.. beserah.. syukur aku tak kiokk kat situ.. kalau tak menangis una dengan ina yang tunggu aku dekat sekolah tu .. hiihiih
alhamdulillah~
lpas ni.. kalau tmbh se agy.. jadi 9..
aku terus pasang niat nak cukup 10.. baru rare! hahahah

0 komen romen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...