Followers

PELAWAK

kekadang ni,aku nak cakaplah aku ni sometimes tak rasa pun aku lawak or anything..tapi orang suka mengkonklusikan aku ni suka cakap pelik-pelik perangai gila-gila ,dan macam-macam.. aku bukan seorang yang ada sense of humour,i am just natural me,dah memang sejak azali aku jadi begitu dan begini,janganlah korang katakan aku ni suka berlawak..

aku tak suka sebenarnya dan aku tak pandai berlawak,cuma kau ni tak pandai jadi serius~ tak tahu macam mana nak serius..time serius aku adalah di mana ketika aku sedang marah dan bengis~ masa tu,jangan katakan kak limah,usop wilcha pun tak berani enejt2 semut dengan aku..kfine,aku memang macam ni,sesape yang pernah kene marah dengan kau tu,maki hamun ke apa ke aku mintak maaf fari hujung anak rambut sampai ke hujung kaki dan kuku kakiku yang indah berseri tidak bercagu.. serius aku tak pandai serius..aku memang tak tahu macam mana nak serius sebab aku cuma akna gelak bila orang serius.. 
di sini jugak aku nak cakap somethng pasal lawak. korang suka kan tengok orang buat lawak,orang yang pandai buat lawak and orang yang melawakkan dirinya sendiri. korang thau tak nak jadi seorang pelawak itu tak mudah? nak menggelakkan orang,buat orang ketawa dengan jenaka kita,kata-kata kita tu bukan sesuatu yang korang boleh buat dengan mudah semudah menggigit kuaci..even nakmakan kuaci pun korang akan gigit kulitnya dan buang dan makan isinya~ ada ke orang makan kulit kuaci? aku potong kuku kalau ada yang buat macam tu..kadang-kadang orang yang buat lawak ni sering menyakitkan hati orang lain contohnya menggunakan keadaan dan pengalaman orang lain tetapi dia ubah-ubah sehingga ianya menjadi lawak dan korang boleh gelak-gelak sampai tak boleh berdiri,mungkin orang tu badannya besar dan dia ni perangai macam nerd aja,orang akan gunakan dia untuk jadi bahan lawak.. so,aku tanya korang apakah benar ianya lawak? act,tak pun sebab ianya seumpama meghina ciptaan tuhan. tapi,orang memang tak pernah ambil tahu sebab kata mereka "life need something that can make us laugh!"
sebenarnya,kalau korang betul2 hargai hidup ini korang akan ketawa dengan sendirinya especially korang ingat balik segala perkara bangang yang korang buat sebelum ni,something yang tak sengaja korang lakukan sendiri dan mebuat orang ketawa korang ingat balik,itulah something yang boleh buat kita gelak..bukannya menggunakan orang lain sebgai satu bahan lawak..itu sangat menyentuh perasaan seseorang ,nak2 orang tu seorang yang sangat bersensitiviti tinggi.korang kene fahamlah sendiri.. macam tu lah seorang pelawak,tak mudah untuk buat orang gelak , korang kene peka dengan pelawak kita macam Nabil,Johan,Zizan,Sepah dan Apek. Mereka ni dah banyak gunakan orang untuk jadikan bahan lawak,tapi korang still kutuk-kutuk mereka..copycat,takde idea tiru idea orang dan macam-macma lagi tuduhan,aku tanya korang boleh ke buat lawak macam mana mereka buat? korang boleh ke buat orang lain ketawa macamnak keluar usus kentut perut dan usus-usus? boleh? kekadang aku jadi sedih dengan pengomen-pengomen youtube yang mengutuk-ngutuk lawak johan dan zizan,nabil, dan semua tu ,jangan sibuk nak kata mereka tiru idea siapa tapi sibukkan diri anda dengan berkata "mereka dah cuba yang terbaik" hasilnya korang sendiri ketawa dan gelak dengan apa yang mereka buat sampaikan kadang-kadang mereka memperbodohkan diri sendiri untuk melihat satu tawa dari peminat mereka..hargailah wey apa yang diorang buat sebab menjadi seorang pelawak tak mudah! tengok amir,korang sakit hati sebba lawak dia tak lawak,dia membosankan dan macam-macam..kadang-kadang aku kesian dengan amir sebab dia membodohkan diri sendiri dan orang gelak kesian dengan lawak bodohnya yang membodohkan diri dia.. kita ni masayarakat sememangnya hanya tau mengkritik dan mebuat kesimpulan tapi tidak befikir tentang susah dan senang seorang pelawak untuk buat lawak.. apatah lagi,MAHARAJA LAWAK menjadi isu hangat dan satu hiburan yang seluruh rakyat malaysia tonton sampaikan meeka yang tak ada astro pun boleh tengok terus dari youtube sebab semua di hujung jari kan? ada yang download..tapi yang kau tak puas hati dengan pelawak tu semua sampai kene komen yang bangan2 dekat video tu semua pahal? tak cukup sivik betul.. cerita hantu kak limah tu kecoh sedunia dan semua orang sampai baut page lagi pasal dialog2 dalam cerita tu.. dan ramai gila orang yang like.. tak aneh? sedangkan cerita kak limah tu pun sama je macam apa yang korang kutukkan pada pelawa-pelawak tu semua..jangan nak tunnjuk bagus sangat sana sini mengata pasal lawak diorang,sekurang-kurangnya diorang berusaha buat orang gelak bukan macam korang hanya berusaha untuk menjatuhkan. buat tambah dosa adalah..sampai aku pun dahberdosa mengutuk korang..biarlah mereka tiru charlie chaplin skalipun,tom and jerry ke,kau susah apa? kalau kau tak suka tak payah tengok habis cerita jangan nak semakkan youtube dengan komen yang macam tu ..malu kat orang luar yang baca..yang faham bahasa melayu..diorang pun tak adalah nak kutuk2 diorang punya penghibur macma mana rakyat malaysia buat..
kalau aku jadi pemilik youtube,aku haramkan sebarang komen dekat youtube..biar orang nak benci,nak apa,tak payah nak menyemak sangat dekat youtube,pergi ambik buku kau tulis dalam diari kau tak suka JOZAN,kau tak suka NABIL,kau tak suka SEPAH!
(aku tak benci korang okay,aku sangat minat dekat korang :D)
aku hargai setiap usaha yang korang lakukan untuk buat orang gelak sampaikan budak-budak yang sakit tak boleh nak senyum pun boleh senyum dengan lawak korang..thank you very much..
and,aku tetap menyokong SAIFUL APEK sebagai pelawak legend sebab dia memang tak ada tandingan.. 

aku benci pengomen-pengomen dekat youtube.kbai.

0 komen romen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...