Followers

tak.tak.. aku tak perlu kisah

pinn..pinn...!
hoi! kau tak nampak aku punya post ni? tepi sikitlah,bagi laluan .. huh!

kalau rasa hot-ak kau.. pergi jauh-jauh dari blog aku sebab blog akupun hot jugak ni.. wa panas..wa panas~
lu brader.. kalau dah cakap sayang gua,sayang betul-betul lah brader.. wa panasaran tol.. aku tak boleh tunggu macam tunggul ni.. kang,aku tembak mati kang..
well,sebenarnya,bukan pasal benda ni aku nak membebel sebenarnya.. aku nak cakap pasal kisah si kopi dan teh.. bagaimana dan dari mana datangnya kopi?
kisah bermula dari seorang nenek yang menanam sejenis tumbuhan yang tak diberi nama dan sejenis tumbuhan yang tak tahu datang dari mana.. nenek ni sangat menjaga tumbuhan ini dan menjaganya seperti anak sendiri sehinggakan anak sendiri dibiarkan kelaparan~ walaupun begitu setelah 18 tolak 10  tahun menjaga tumbuhan itu,tumbuhan tersbut tidak juga membesar.. nenek itu mulai berasa bosan dan selamba badaknya melempang tumbuhan tersebut..
dia membebel dan membebel
"bosanlah aku dengan kau ni.. letih kau tahu letih tak ? nak je aku karate.."
'blinggg!'
tetibe nenek tersebut diborongi idea-idea untuk memberikan nama kepada tumbuhan tersebut
"memandangkan aku agak letih tunggu kau membesar tak besar-besar ,bontot aku pulak yang besar *takda kene mengene* .. maka akan ku panggil kau tumbuhan letih..pasai ceq letih tunggu hang dok besaq cam deghian tuhh"

nak dipendekkan cerita setelah nama diberi... keesokannya dengan takdir ALLAH pokok itu membesar tetibe dan mengeluarkan bau yang sangat harum...nenek pun gembira lahh menengoknya lalu dikhabarkan kepada orang-orang kampung untuk melihat tumbuhan letih tersebut.. ramailah orang bertanya nama tumbuhan itu.. 

"apa nama tumbuhan ni nek?"
"letih"
"apa nek?"
"letih"
"kenapa nenek letih? saya dok tanya nama tumbuhan awat nek tak habaq?"
"nama tumbuhan ni letih nok habaq lagu mana laie..hang ni.."
maka orang kampung tersebut nak dijadikan cerita macam pekak bin banganglah jugak mereka dok tanya-tanya lagi nenek tu..
"tumbuhan apa nek?"
"letih"
"apa nek?"
"letih..letih..letih..letih.. tih tih tih .. tih.."
dari situ orang kampung memanggil nenek tersebut nek teh ..dan dari situlah gelaran Pak teh muncul ..kerana nenek teh ni la.. Teh...teh..
maka,hasilnya teh~

dalam hidup ni memang ada sifat dengki mendengki.. kau jangan ingat manusia saja ada sifat camtuh,tumbuhan pun ada.. nak dijadikan cerita seterusnya lagi tumbuhan yang satu lagi ni..sebenarnya kurang mendapat kasih sayang secukup rasa dari nenek.. apabila dia melihat si tumbuhan yang diberi nama letih (kini teh) itu sudah membesar.. ada nama pulak lagi,si tumbuhan yang satu lagi ni pun cubalah nak naik juga.. bak kata orang omputih nak up.. haa...
dia pun mencuba nasib.. paksa punya paksa.. tak menjadi.. tapi badannya menjadi hitam pekat dan berbiji-biji..dia sungguh kecewa.. esok pagi nenek ni pun tengoklah keadaan tehnya yang disayangi.. alangkah terkejutnya nenek tengok tumbuhan yang satu lagi sudah rentung hitam.. tp,baunya seperti sedap dan macma boleh dimakan..
nenek tu bisinglah..
"ini satu lagi ,yang si teh dah up,kau ni pun nak up.. nak jadi apa? dahlah rentung macam ni ,apa pun tak boleh buat.. ko ni kan memang nak kena campak ke tepi...ko tepi!ko tepi!"
datanglah idea bijak bistari nenek ini..
ahahh! KOPI! aku tau kau memang suka copy.. memandangkan nenek ini agak well-educated ..dia tahulah maksud copy itu..salin,tiru..
"ishh..otak aku ni memang best..pandai!" puji nenek tersebut..

demikianlah..sehingga kini teh dan kopi sering bergaduh kerana teh kata kopi ni copy dia..wallahualam..

kisah ini,aku nak kaitkan sedikit lahh. dengan sikap tiru meniru antara satu sama lain
adik-adik,kakak dan bang hensem..
tak kisahlah siapa pun kau tiru kau ikut... termasuklah aku... asalkan benda tu baik di mata orang,tak kisah kau nak ikut..aku pun tak marah.. kau ambik se se entry aku..takpe,aku tak marah... walaupun sudah ku disable-right click.. kau masih rajin menyalin.. apo kono ekau ni dek.. hmm. takpelah,tak marah pun kau..
letaklah disable tekan kanan pun,kau masih boleh tekan CTRL+A CTRL+C ... nak lempang muka kau pun aku tak kenal siapa.. tapi,tak apalah dik..tak apalah..
tapi ,aku nak geram jugak pada pengguna-pengguna nyahh aku.. aku dah buat kajian,dah tengok sana sini.. mana ada siapa guna nyahh,aku lah yang first menggedik guna perkataan tu sebab aku ada nyahh,kau tak ada kenapa kau nak nyahh jugak.. nak fist aku tak? ciss...  
tapi..takpe.. copycaters of me shows that i am totally good to be ur 'IDOLA kecil' right?

haha.. tak apa..tak apa.. silakan.. nak marah pun tak guna..sampai bila pun tak habis.. ikutlah..ikutlah...

kbai. harus mengisi perut kerana sangat lapar faktornya adalah menjawab kertas-kertas tentang perkahwinan dalam agama islam.. phewww...kbai

0 komen romen:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...