Followers

LIFE AS A SETTER

assalamualaikum

and yo ! and selamat sejahtera~ and ni hao ma? and vannekem. and hello . how are you?
salam satu malaysia senang cerita.. hoho.. okay at first, aku tak nak cerita dan mengarut.. aku nak story dengan serius-serius
*same jela story dengan cerita tu
fine. now aku duduk depan computer, aku pandang dengan muka serius,muka aku terlebih serius.. tidak bermain-main.. jari jemariku menaip dengan laju dan pantas dan bangga kerana aku terlebih idea,tiada sangkut kata-kata
THIS IS SERIOUS TIME BEBEH!
kaler merah menunjukkan garang dan ketika ini,aksiku memang garang
sifatku memang bersungguh nak cerita dengan penuh perasaan
dan aku memang SERIOUS
kawan-kawan sila duduk dan baca fahami dan tolong mengerti ini kisah hidup aku.. 
bukan dengar kerana aku tidak berkata-kata di dalam blog ini okay?
siapa aku?
aku nurul aqilah
ditegaskan sekali lagi
aku NURUL AQILAH
dilahirkan pada seploh bulan satu tahun sembilan belas sembilan ploh pat di sepital muar yang kini dikenali sebgai HOSPITAL TENGKU AMPUAN PAKAR FATIMAH
^^
kehidupan aku didedahkan sebagai pemain badminton dan cuma badminton..
aku tak pernah minat sukan lain selain badminton dan sehingga kini,aku tak pernah berhenti meminati sukan ini.. dulu2 aku minat hafiz hashim sebab dy player melayu yang hebat tapi kni,bila beliau tenggelam aku mula menanam rasa minat terhadap DATUK LEE CHONG WEI
dan juga minat terhadapp taufiq hidayat..
taufiq hidayat player tangan kiri dan aku memang kagum dengan dy..
aku? aku juga main tangan kiri tapi tangan kiri tak pernah dilatih untuk lebih kuat dalam sukan,jadi tangan kanan aku yang lebih berkuasa... aku cuma menggunakan tangan kiri dalam aktiviti lain kecuali sukan.. jadi kelebihan aku, aku boleh bermain kedua-dua tangan :D
*muka serius tapi bangga
aku pernah menjadi cuma seorang player badminton perempuan melayu di antara barisan pemain-pemain cina ketika di muar.. dan juga ketika di kuantan..
itulah hakikat dan masalahnya.. orang melayu di mana? segalanya milik orang cina.. maaf berkata, tapi inilah hakikat.. di tanah melayu , melayu kurang ingin bekerjasama dengan cina.. jadi,cina lebih maju dari kita.. di mana nilainya MELAYU?
*itu dah masuk sesi sivik dan sivil.. cukup di situ
cukup dan faham sendiri...
aku tak pernah malu menjadi perempuan melayu dan ISLAM yang berjaya menyusun nama dengan pemain badminton cina.. pada aku,kita semua sama.. biar cuma aku yang pakai tudung,berlari sana dan sini kejar bola dan dapt bola untuk smash!
huhahahahaha~ 
itulah saat kegemilangan aku dahulu..
dapat tempat ketiga antara semua pemain cina.. aku bangga sebab aku dah bawak nama
tapi, mungkin aku cuma pemain melayu, nama aku tenggelam.. tak berguna.. biar aku hebat macam mana.. aku tetap tak dapat ke mana kerana aku BERTUDUNG
persoalan aku di sini, salah ke pakai tudung? kalau ada bakat, tapi bertudung tak boleh bersukan ke? menda ni lah yang buat aku touching sampai sekarang... mereka pandang rendah pada aku sebab perkara tu..
tapi,aku memang selalu buat muka
TAK PEDULIK!!
aku main,kau main
kau kalah,aku menang
kau senyap?
is that clear?
tapi,aku menang aku tetap tak dipandang
hanya sekadar nama.. tapi, tak pernah dapat peluang
T-T
SEDIH...
dan sekolah pun tak aktif badminton.. tak pernah panggil aku untuk pegi perlawanan apa-apa.. cuma sepi..
dan netball, aku kene buang bila player baru masuk.. tempat aku sebagai center juga kene ambik dan cikgu cakap
"awak kecik sgt,susah nk main"
heh.. aku senyum.. orang kecik senang main centre.. boleh menyelit.. tapi, tak tau lah .. mungkin tak ada makna.. aku tak ada luck dalam setiap sukan yang aku boleh..
jadi, mungkin pucuk dicita ulam mendatang..
aku ada peluang nak main 
BOLA TAMPAR
thanks to jiji sebab perkenalkan aku pada game ni..permulaan memang tak pandai.. tapi ,dalam masa 3 bulan lepas game under 16 pada tahun 2008 , aku dah boleh.. :D dari servis ,digging dan spiking
HAHA..
seems fun masa mule2 main.. aku main tak target ape2.. cume untuk isi masa aku lepas badminton jadi macam batu..  dan aku main sekadar utk buku koko sahaja.. tapi,lama-lama aku jatuh cinta dengan bola tampar :D
dan aku dilantik menjadi setter..
sebab aku cepat..
HAHA.. aneh kan? lain sukan ,lain cerita aku dpat.. lain alasan aku dengar
tapi takpe.. terima je kan? :D
setter? banyak tugas dy tau.. jadi setter tak semudah membaca ABC
jadi setter tak semudah 1+1 = 2
jadi setter tak semudah menggigit kuku..
jadi setter adalah seperti merangka sesuatu untuk berperang menentang musuh..
setter lah perangka,setter lah segalanya dalam game dan apa yang setter cakap,kene dengar.. faham?
kalau nak menang,anda kene ikut rentak setter.. anda nak berjaya,anda nak spiking, bagi firstball yang ter cun tahap miss universe kepada setter
*wink wink
aku jadi setter,aku menangis.. kenapa? sebab aku jadi setter,seumpama aku jadi libero kerja bola je kerja aku.. tak ada orang nak dengar cakap aku.. mereka bertindak ikut nafsu hati..
jeng3~
kalau aku tau main sebgai setter akan jadi begini sakit hati,aku takkan masuk bola tampar dulu.. tapi, volleyball is my life now.. what can i do? just let it..
hoho~
time aku jadi setter,tak ada sape nak dengar cakap aku.. jaga situ,jaga sini.. covering... blocking~ 
tak ada~ suara aku ibarat angin lalu di telinga mereka.. sedih sungguh ku rasakan.. T-T
sedih. sedih. sedih
mereka cuma tahu berkata
"qila,bola kedua kau punya!"
"qila,aku bola rendah sikit,jangan dekat dengan net.."
"qila, bola rendah.susah nak pukul"
"apa nie qil,jangan rendah sangat bola tu"
"qila,relax lahh..tak payah tunjuk kau cuak macam tu.. aku pun jadi cuak"
"qila,kau kene covering sini bila sub set dekat situ"
"qila,kau kene rangka game kau..kau yg kene conduct diorang"
lama-lama telinga aku dah jadi macam kuali bila perkataan ni dah jadi aku punya "kekasih"
HAHA...
tapi,korang sedar tak apa yang korang buat pada aku?
firstball tak ada, spiking ekot perasaan, semua emo, main semua perasaan,buat muka, tak nak dengar kata, tak boleh kene tegur, cakap sikit emo.. bola kene muke dah tunjuk muka cam nak nangis, blocking,kene spike kt bdan apa semua sikit dah jerit "AKU TAKOT!" "AKU FOBIA!".. mistake sendiri mengaku tak ikhlas, bila aku tegur dengan baik,aku beritahu plan aku sebgai SETTER aku nak buat macam mana.. kau buat alasan,nak mempertahankan kebenaran korang bermain itu adalah betul . memang aku tak hebat seperti korang, tapi respek aku sebgai setter.. 
*merah tanda marah! =='
SUSAH KE? erkk~
jadi,bila sikap korang sendiri perangai macam ni,masa bilanya jawatan aku sebgai setter dan seperti arahan dan jeritan dan kata-kata yang korang salurkan ke telinga aku tu menjadi bekas di hati dan minda korang? bila korang takot,aku takot nak buat.. sebab korang sendiri tak yakin pada setter.. itulah masalah korang.. attitude dan sikap tak yakin.. dan aku pun jadi tak yakin dengan korang boleh bermain atau tidak.. kalau aku sendiri korang dah tak yakin,apatah lagi dengan keyakinan aku terhadap korang? think by urself.. bila saatnya korang main dengan enjoy dan tak ada kene mengene dengan masalah peribadi?
the answer is
tiada lah kawan-kawan
entah.. aku tak tau nak cakap apa lah korang semua ni.. kata nak main sebgai team,tapi attitude tak jaga,itu lah masalahnya melayu.. susah nak cari teamwork.. kelemahan sendiri,bukan orang lain..sampai, coach kite, bertukat macam ultraman tukar costume.. kejap man,kejap a.hazrin. kalau ada yen,yen lah orangnnya.. aku rasa cik mamod pun makan haty dengan kite.. tak praktik kan langsung pe dy ajar.. aku sendiri sedih.. takkan sikap ni korang nk tunjuk? macam ni nak main pahang? nak main beach? tak mungkin dengan sikap macam ni..
jangan sorry all the time,tapi still tak ubah.. tak guna..
jangan tarik muke main dengan perasaan last2 hancur team..
semuanya sia-sia
korang sendiri setiap dari korang dah main sebgai setter kan? sendiri cakap dekat aku
"memang susah main setter"
tapi. maseh tak paham bahasa.. kang aku cakap bahasa vietnam kang.. naya je~
korang tak bg firstball tapi mintak bola power2 supaya spike gile2..
bola kedua aku punya tapi korang tetap berebut dengan aku. memang korang gile.. HAHA..
jangan marah..
peraturan dari coach asia sekalipun beliau akan cakap.. bola pertma dan ketiga milik korang semua.. tapi 
BOLA KEDUA
aku yang punya.. nurul aqilah yang punya.. bukan ahmad albab yang punya~
mengerti nggak kamo?
sorry to say tapi..
dah berbuih aku cakap kat korang.. face to face.. mesej sampai habes kredit aku sebab nak korang main betul2 .. nk teamwork dari korang.. tapi... tak masuk gak ke hati kalian.. tapi,kalau lelaki yang cakap.. pkwe maseng2 yg pujuk .. walllawweeeee~ kalah segala jenis ais yang cair tau dok.. tak ngerti aku.. yela,memang aku sendiri macam tu tapi.. tk adlah sedasyat itu.. aku kawan korang pun korang tknk dengar.. sikitpunya baik aku cakap.. aku pujuk.. tapi,hati tu.. kalau mmbe yg cakap,lain feeling dy.. klau boleh sehabes daya nk tegakkan kebenaran sendiri..
last2 aku sakit haty,merajuk ngn korang. aku story kat sini.. biar aku gembira sendiri.. korang tknk gembirakan aku..tak apa,aku cari cara aku sendiri.. HUH!
korang merajuk aku pujuk kan?
sekarang aku lak merajuk korang pujuk.. aku dah taknak dengar cakap korang lagi da..
tk mau da.. korang pujuk lah aku sampai sudah..
sampai korang sendiri berubah..
aku dah penat nak berkata-kata lagi.. lantak lahh korang.. pergilah train setter baru.. aku dah bersara~

sekian.

1 komen romen:

Unknown said...

Kalau mintak awak jadi coach boleh?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...